Vanliga frågor

Hur ser leveransförloppet ut?
Vi löser leverans exakt efter ert behov. Det vanligaste är att vi leverar med vanlig lastbil med bakgavellyft. Då kan chauffören sätta ner pallarna på marken utan att ni behöver ha maskiner för lossning. Det enda man måste tänka på är att man har hårt underlag för att pallarna ska kunna dras av lyften med hjälp av en handtruck. Tänk på att chauffören endast sätter ner pallarna direkt vid lastbil och inte har någon skyldighet att dra era varor in på er tomt eller liknande.
Gäller det större leveranser så bör man överväga att ha lossninghjälp på plats tex truck eller hjullastare.
I vissa fall levererar vi med kranbil då man har dåligt underlag eller vill få varor lyfta en bit in på tomt eller över häck osv.

Vår svenska gatsten levererar vi oftast med tippbil då stenen helt enkelt tippas i en hög vid/på er tomt.
Detta är oftast mest lönsamt om det gäller större mängder mellan ca 20-37 ton. Gäller det mindre kvantitet packar vi ofta gatsten i bigbags och sätter på pall för lättare hantering med vanlig lastbil.

Ni är givetvis välkomna att lösa frakten själva om ni känner att det är fördelaktigt.Det går även bra att hämta produkterna själva i vårt lager i Lund och Dalby om ni önskar.

Ibland om man har större och tyngre beställningar behöver man ytterligare hjälp på plats. Läs mer om leverans under fliken ”leverans” i menyn ovan.

Blir vi kontaktade innan ni levererar våra produkter?
Ja, vi kontaktar alltid er för när varorna skickas iväg och önskar ni att bli kontaktade innan leverans sker så är det inga problem.

Hur mycket kostar leveransen?
Kostnaden varierar mycket beroende på vilken typ av transport ni önskar (lastbil med bakgavellyft, kranbil, tippbil mm).
Givetvis spelar även vikt och avstånd en stor roll så det bästa är att ni kontaktar oss för ett kostandsförslag.

Har ni visningsrum så vi kan komma och titta på olika plattor? Vilka är era öppettider?
Vi har ett visningsrum och lager på Gastelyckan, Lund. Där finns ett urval av våra produkter och våra standardplattor. Vill ni specialbeställa produkter kan det vara så att vi inte har just den stenen på plats. Då kan vi ordna ett prov till er innan beställning. Vi har inga bestämda öppettider därför är det viktigt att ni ringer eller mailar oss innan så att vi säkert är på plats. Det västa är att avtala tid om ni även vill ha personlig rådgivning eller hjälp med design.

Har ni prisgaranti?
Vi erbjuder ingen prisgaranti men vi tar stor hänsyn till andras priser och diskuterar gärna olika möjligheter för att du som kund ska bli nöjd.

Kan man boka tid hos er för personlig rådgivning?
Ja, absolut. Som kund kan man ibland vara osäker på vilka plattor som kan bli finast, vad är tåligast m.m. och då kan man behöva lite tips och råd. Ring oss gärna eller maila och ställ alla era frågor. Det går även att boka tid hos oss i Lund för personlig rådgivning.

Kan plattorna skifta lite i färg och tjocklek?
Då det är äkta natursten vi säljer kan det finnas naturliga skiftningar i stenen. Ofta är detta mindre märkbart och en vacker kombination. Tjockleken kan variera ett par millimeter beroende på platta. Fråga oss gärna om just den platta du är intresserad av.

Hur hittar vi till er?
Vi har vårt kontor och lager i Lund. Karta och adress finner ni under rubriken kontakt. Ring gärna innan ni tittar förbi.


Har ni fler frågor eller funderingar kontakta oss gärna !